DB Schenker zapojil do doručování hraček roboty

Dnes objednáte, nejpozději zítra doručíme. Roboti a automatizované balení zásadně mění způsob, kterým DB Schenker organizuje online objednávky pro největší skandinávský e-shop s hračkami a dětským oblečením Lekmer.com. Celkem 65 robotů systému CarryPick dokáže za den zpracovat až 40 tisíc objednávek. Ušetří navíc až ­20 % místa a zvýší produktivitu personálu o 60 %.

Ve švédském logistickém centru Arlandastad nedaleko Stockholmu to vypadá jako v taneční škole robotů. Na ploše 6 000 m2 se pohybuje 65 robotů, do krychle tvarovaných vozítek, kteří vyzvedávají regály, v nichž je uloženo objednané zboží a převáží ho k jedné ze sedmi pracovních stanic. Zde laserový paprsek pracovníkovi ukáže, které zboží má z regálu odbavit a připravit k odeslání zákazníkovi. Díky tzv. systému CarryPick, který pro Lekmer.com do svého skladu implementoval DB Schenker, udělá hračka dětem radost často ještě v den objednání. Na pracovní stanici, která je určena k zařazování vráceného zboží, běží celý proces jednoduše v obráceném pořadí.

Roboti dokáží manévrovat v mnohem menších prostorech než vysokozdvižné vozíky, takže ušetří až 20 % prostoru. Navíc ke svému provozu nepotřebují vytápěné a osvětlené prostory, takže stačí topit a svítit jen tam, kde jsou pracovní stanice pro zaměstnance.

Robot se řídí cestovním rozkazem a QR kódy

Systém CarryPick vyvinutý švýcarskou společností Swisslog neustále zpracovává objednávky zákazníků z e-shopu Lekmer.com. Ty potom převádí na „cestovní pokyny“, podle kterých vysílá roboty pro jednotlivé regály. Robot si cestu k regálu najde díky pravidelné síti QR kódů, kterými je poseta podlaha logistického centra. Díky robotům je hračka ze skladu připravena k vyzvednutí s bleskovou rychlostí. Společnost Lekmer.com distribuuje každoročně kolem jednoho milionu zásilek do Skandinávie a Nizozemska, přičemž všechny jsou vyřizovány právě v Arlandastadu.

„Rychlost je základem e-commerce. S více než 60 roboty a 1 500 pohyblivými regály jsme schopni spravovat přes 30 tisíc různých položek zboží, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Tímto způsobem dokážeme zpracovat až 40 tisíc objednávek denně,“ upřesňuje kapacity Anders Holmberg, manažer pro strategické řízení zodpovědný za CarryPick. Zároveň potvrzuje, že zavedení systému vyžadovalo komplexní testování, nejdříve za použití počítačem simulovaných modelů a následně ve zkušebním provozu.

O roboty je na trhu zájem

Logistický obor již o CarryPick projevuje intenzivní zájem. „Poptávky jsme obdrželi velice brzy. Uvědomujeme si, že toto technologické řešení má strategický význam jak pro Skandinávii, tak pro další země,“ potvrzuje Holmberg.

Díky „stavebnicovému“ designu se může řešení rozšiřovat tak, aby pokrylo sezónní špičky nebo průběžný růst objemu podnikání zákazníka. Systém používá inteligentní software, který je napojený na vlastní systém skladového managementu DB Schenker. Toto spojení, usnadní instalaci tohoto řešení i v dalších skladech DB Schenker.

Videoukázku systému CarryPick naleznete zde

Bild: An einem Bildschirm lassen sich die Bewegungen der Roboter  zwischen den Regalen nachvollziehen.  Mit einem neuen, digitalen Lagerhaussystem für einen  E-Commerce-Großkunden in Schweden treibt DB Schenker seine Logistik  4.0-Strategie voran. Am Standort Arlandastad bei Stockholm hat DB  Schenker das automatisierte Kommissionier- und Retourensystem für  Online-Bestellungen, CarryPick, erfolgreich eingeführt. Mit der für  den größten skandinavischen Online-Spielzeughändler Lekmer.com  betriebenen neuen Logistiklösung stärkt DB Schenker seine Position  in der E-Commerce-Logistik. Die CarryPick-Lösung ist Teil des  E-Commerce-Angebots von DB Schenker und richtet sich an Kunden mit  einem ausgeprägten Onlinegeschäft, die ihre Effizienz signifikant  steigern wollen. Den Kern der Lösung bilden selbstfahrende  fahrerlose Transportroboter, die unter die mobilen Regale fahren  und sie zum Arbeitsplatz der Lagermitarbeiter bringen. Dort werden  die bestellten Waren dann zusammengestellt und verpackt. Die  eingesetzte Steuerungssoftware ist über Schnittstellen mit dem  Warehouse-Managementsystem von DB Schenker verknüpft. Dieser  wichtige IT-Baustein ermöglicht die Installation des Systems auch  an anderen DB Schenker-Standorten und für weitere Kunden. Über 60  Roboter und 1.550 mobile Regale erlauben die Bearbeitung von 35.000  unterschiedlichen Artikeln rund um die Uhr. Darüber hinaus können  täglich 40.000 Bestellungen zusammengestellt werden. Das System  kommt auf einer Lagerfläche von 10.000 Quadratmetern zum Einsatz,  von denen 6.000 Quadratmeter ausschließlich für die Roboter  reserviert sind. Mit seiner enormen Effizienz und hohen  Flexibilität kann die CarryPick-Lösung die Produktivität um bis zu  60 Prozent steigern und spart gleichzeitig bis zu 20 Prozent Fläche  ein. Mit Investitionen in zukunftsträchtige Technologien setzt DB  Schenker neue Maßstäbe im Supply-Chain-Management seiner Kunden  weltweit und baut seine Pos