Allegro ve 2. kvartálu výrazně rostlo

„Chceme zjednodušit nakupování a prodej a stát se tak nejoblíbenějším místem pro nakupování v Evropě – počínaje střední a východní Evropou. Naše výsledky za druhé čtvrtletí ukazují, že děláme skutečné pokroky,“ řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro. „Stále se rozšiřující nabídka společnosti Allegro a skvělý poměr ceny a kvality přitahuje zákazníky i v době, kdy jsou obezřetnější vůči domácímu rozpočtu. Rosteme i přes zpomalující se nebo dokonce klesající spotřebitelskou poptávku. Naše zaměření na nákladovou disciplínu v uplynulém roce přineslo výrazné zlepšení marží a vygenerovalo finanční prostředky pro budoucí růst. Tržiště Allegro.cz, které je nyní plně funkční, nabízí českým spotřebitelům bezkonkurenční výběr ze 150 milionů nabídek. Vyrovnání klesajícího GMV na webových stránkách skupiny MALL bude nějakou dobu trvat, ale dostáváme se k tomu a jsme velmi optimističtí, že značky MALL a CZC budou úspěšné i jako největší individuální obchodníci na novém tržišti. Z českých zkušeností se nadále učíme a formulujeme naše plány na otevření dalších čtyř tržišť napříč celým regionem v příštím roce.“

Atraktivní ceny a nejširší nabídka dělají ze společnosti Allegro nejlepší místo pro nákup a prodej v Polsku

Polské aktivity společnosti Allegro, které tvoří přibližně 94 % celkového obratu, vykázaly ve druhém čtvrtletí výsledky nad očekáváním nebo v souladu s ním. Více než 40 % růstu GMV společnosti Allegro bylo dosaženo z prioritizovaných kategorií, jako jsou supermarket, zdraví a krása nebo móda, a zároveň i v ostatních kategoriích zůstal tento ukazatel silný. Výběr vzrostl na více než 320 milionů nabídek, přičemž mezi více než 30 novými klíčovými značkami, které byly v tomto čtvrtletí zařazeny na platformu, byly Rossignol, Hansgrohe, Adamed a Mobil. Širší výběr za atraktivní ceny pomohl ve 2. čtvrtletí v Polsku zvýšit počet aktivních kupujících na 14,3 milionu, přičemž jejich průměrná GMV útrata meziročně vzrostla o dalších 9,4 %. Růst GMV při vyšší míře nákupu zvýšil tržby a posunul marže nad očekávání.

Allegro Smart! a Allegro Pay (klíčové značky Allegro, které jsou již dnes symbolem pohodlného a cenově dostupného elektronického nakupování), si díky monetizačním iniciativám realizovaným v posledních několika čtvrtletích nadále zvyšují atraktivitu a zároveň podporují obchodní aktivity společnosti. Hodnota všech úvěrů poskytnutých odnoží Allegro Pay typu kup-teď-zaplať-později se meziročně zvýšila o více než polovinu na 1,94 miliardy PLN, přičemž poměr úvěrových ztrát se pohyboval pod 1 %. Objem GMV financovaný prostřednictvím Allegro Pay byl meziročně vyšší o 53 % a dosáhl 1,6 miliardy PLN. Další Allegro Days a posunutí kampaně Smart! Week do 2. čtvrtletí pomohlo platformě ještě více zvýraznit atraktivní nabídky, přičemž nedávno zavedená Záruka nejlepší ceny se již vztahuje na více než 300 tis. produktů. Allegro má nyní více než 3 000 vlastních schránek One Box, čímž dále rozšiřuje svou celkovou síť odběrných míst, která je již nyní největší v Polsku.

Spuštění Allegro.cz v České republice je přípravou na uvedení tržišť ve zbývajících zemích skupiny MALL v příštím roce

Spuštění tržiště Allegro.cz v Česku rozšířilo cílový potenciální trh (TAM) skupiny na téměř 50 milionů lidí. Výběr z více než 150 milionů nabídek je již nyní více než desetkrát širší než u konkurence, s nejlepšími cenovými nabídkami na většinu sledovaných produktů v české e-commerce. Nové tržiště, na kterém aktivně prodává více než 20 000 obchodů, má již přes 600 tisíc aktivních kupujících a 200 tisíc uživatelů služby Smart! – největšího věrnostního programu v ČR, který má spolu s MALL a CZC 650 tisíc členů. Přibližně 50 milionů nabídek na Allegro.cz má doručení Smart! s plně integrovanými lokálními platbami, logistikou a péčí o zákazníky. První velká marketingová kampaň Allegro v Česku náhle zvýšila povědomí o značce na přibližně 80 % během pouhých čtyř týdnů a platforma si postupně buduje oblibu. Dokazuje to také to, že Allegro patří mezi tři nejstahovanější aplikace v Česku. Jakmile se dynamika zvýší, vedení společnosti očekává, že Allegro.cz významně přispěje ke zrychlení růstu GMV v rámci celé skupiny. Zkušenosti ze spuštění v České republice budou základem pro rozšiřování tržiště Allegro do dalších zemích v rámci regionu, které je plánováno na příští rok.

Zaměření na rozvoj klíčových oblastí podnikání a kontinuální pokrok v našem projektu Fit to grow nám pomohly snížit CAPEX a zvýšit marže ve druhém čtvrtletí roku 2023. Navzdory přetrvávající zhoršené spotřebitelské náladě napříč dosavadním působením společnosti MALL v regionu, se podařilo mírně snížit ztrátu MALL na úrovni EBITDA, přičemž první týdny provozu Allegro.cz položily základy pro zrychlení růstu,“ uvedl finanční ředitel společnosti Allegro, Jon Eastick. „Vliv loňských monetizačních iniciativ na provize z prodeje spolu se silným marketingovým výkonem podpořily růst tržeb v Polsku, přičemž růst upraveného zisku EBITDA výrazně překonal očekávání. Vynikající pokrok v oblasti marží a generování finančních prostředků přinesl další snížení zadluženosti, v čemž hodláme nadále pokračovat. Allegro dělá pokroky také v oblasti efektivity a tvorby peněžních toků, přičemž naším cílem je ve střednědobém horizontu díky rozvoji mezinárodních trhů zrychlit tempo růstu GMV skupiny. Vzhledem k tomu, že ve většině zemí, kde působíme, se v nadcházejících čtvrtletích očekává zlepšení ekonomické situace, jsme přesvědčeni, že spotřebitelé budou i nadále považovat výběr a skvělé ceny Allegro za tu nejlepší nákupní nabídku – v celém regionu i mimo něj.“

Foto: Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro