My Food chce kvalitní jídlo za dobré ceny, proto expanduje
Kvalitní jídlo za dostupné ceny. To je hlavní cíl sítě prodejen a bister s kvalitními potravinami My Food Petra Borkovce. S tímto cílem se síť majetkově propojila s dosud konkurenčním Sklizeno a v následujících letech chystá expanzi. Do roku 2018 by měla síť zahrnovat 80 prodejen My Food a Sklizeno oproti současným 24. Nižších cen poctivých potravin chce dosáhnout zvýšením objemu výroby jeho dodavatelů a také tím, že pomůže dodavatelům snížit náklady nesouvisející s výrobou, třeba skladovací, logistické nebo marketingové. Expanzi My Food zahájí v pražských obchodních centrech.
Petr Borkovec zakládal v roce 2013 My Food s vizí, aby kvalitní potraviny byly široce dostupné, a to jak lokální dostupností, tak cenou. „Jsem přesvědčený, že tohoto cíle můžeme dosáhnout jedině tím, že se trh kvalitních potravin výrazně zvětší a zefektivní. Náklady producentů nesouvisející s výrobou, tedy ty, které nijak neovlivňují kvalitu, jsou aktuálně oproti konvenčním producentům extrémně vysoké, k tomu nemají producenti dostatečný odbyt, aby mohli vyrábět ve větším. Proto jsou pro část zákazníků kvalitní potraviny nedostupné. To je bariéra, kterou chceme v příštích letech odstranit budováním masivní vlastní logistiky, tím, že dodavatelům pomůžeme s marketingem a dodáme jim zázemí a k tomu mnoho míst odbytu. To sníží všem náklady a ve výsledku koncové ceny,” vysvětluje strategii Petr Borkovec, zakladatel sítě My Food. Toto musí jít samozřejmě ruku v ruce s růstem poptávky, kterou bude síť budovat tím, že budou kvalitní potraviny široce dostupné po celé ČR díky eshopu a husté síti prodejen po celé zemi.
První z bariér trhu, jeho roztříštěnost, Petr Borkovec vyřešil propojením s dosud konkurenční sítí Sklizeno. Díky tomu mohou sítě svůj rozvoj koordinovat tak, aby prodejny na sobě neparazitovaly, ale vzájemně se doplňovaly. Koncept My Food se orientuje především na lokality s velkým celodenním průtokem lidí, tedy především na prémiová obchodní centra. Sklizeno se oproti tomu bude specializovat na lokality dostupné zákazníků každodenně, s možností parkování.
První pobočku kombinující prodejny potravin a bistra s nabídkou rychlého a poctivého celodenního občerstvení otevřel My Food v Brně v roce 2013. Později přidal vlastní eshop fungující dle jeho kodexu kvality a poctivosti a je na něm téměř 2000 poctivých potravin. Eshop začal v Brně a dnes obslouží téměř celou republiku, a to i čerstvými potravinami včetně masa. První pražskou pobočku otevřel v roce 2015 v karlínském Corsu. Další minimálně čtyři pobočky má v plánu otevřít během následujícího roku v některých z nejexponovanějších nákupních center v Praze – v Palladiu, na Chodově, na Černém Mostě a v dalších.
Do konce roku vzniknou také první pobočky My Food ve spoluprácí s franšízantem. Bude to pobočka v Dobřichovicích a v novém Au Parku v Hradci Králové. Rozvoj plánuje kombinací kmenových a franšízových prodejen a hodlá se orientovat především na lokality v obchodních centrech s velkým tokem lidí v největších českých městech. Zde chce lákat na občerstvení vlastní výroby a uspokojit především okamžité nákupní potřeby – hlad či chuť na něco dobrého.
Do roku 2018 pak chce ve spolupráci se Sklizeno vytvořit síť 80 prodejen ve městech nad 30 000 obyvatel a plánuje rozvoj online služeb – mimo eshop se budou týkat servisu click-and collect a rozvozu delikates a online cateringu. V roce 2017 by tak celá skupina BIG Food zahrnující sítě Sklizeno a My Food, Zdravé stravování a některé malé výrobce měla dosáhnout obratů okolo 1 miliardy Kč.