Chladicí vitrína prodává

Při vstupu do prodejny upoutá pozornost zákazníka především vystavené zboží. Samotná vitrína, v níž je vystaveno, už méně. V ideálním případě vůbec. To totiž znamená, že konstrukce vitríny nebrání dobrému výhledu na police a zboží je dobře osvětleno. Dobře vybraná chladicí vitrína je základem úspěchu při prezentaci čerstvých potravin.

Z pohledu provozovatele prodejny jsou podstatné i jiné parametry, než „jen“ dobrá viditelnost nabízeného zboží. Při výběru vitríny je nutné si položit řadu otázek. Např.: Splňuje vitrína deklarované vlastnosti i v praxi? Je zajištěn snadný přístup k čištění skel a výparníku? Nekape na zboží někde voda? Jaká je poruchovost součástek? Jaká je životnost zařízení? Jakou záruku poskytuje prodejce? Jakou má vitrína spotřebu energie? A mnoho dalších.

Velké množství vitrín je vyráběno sériově v předem daných rozměrech a typech. Taková vitrína stojí asi o 30 % méně, než vitrína vyrobená na zakázku. To je vzhledem k nižším výrobním nákladům logické. Na druhé straně zase sériová výroba neumí operativně reagovat na specifické požadavky zákazníka. Není možné v rámci sériové výroby nechat udělat několik kusů vitrín v atypickém provedení, na míru zákazníkovým potřebám.

Právě takovou výrobou se již 25 let zabývá společnost Unita se sídlem v Letohradě. Zde jsou schopni navrhnout potřebné zařízení podle představ architektů do atypických prodejních linek, nebo do interiéru aplikovat již vyráběné a osvědčené typy vitrín. Vznikají zde modely, které jsou navrženy pro obchodní řetězce, čerpací stanice, prodejní kiosky, cukrárny, kavárny, bufety, pekařství, řeznictví, ale i speciální typy, jako např. pro prodej pralinek nebo ryb.

UNITA je tak vyhledávána nejčastěji těmi provozovateli prodejen, kteří se chtějí odlišit a hledají pro prezentaci pokrmů a čerstvých potravin jiné, než sériová řešení. Případně na trhu nenalezli typ, který by vyhovoval jejich potřebám.

Právě tak se kdysi zrodila i vitrína Ramona, která si mezi zákazníky našla velkou oblibu. Vyrobeno bylo už více než 1000 kusů a vyrábí se dodnes. Od začátku roku 2014 se vyrábí její další inovovaná verze. Ramona je oblíbená především pro svou vysokou spolehlivost – tento parametr ocení každý, kdo ví, kolik stojí jedna návštěva

chladírenského technika. Vitrína je vhodná jak na zákusky, tak lahůdky, speciální verze je nabízena pro čokoládové výrobky. Všechny vitríny jsou osazeny osvětlením LED se speciálním spektrem světla pro dané potraviny. Alternativně lze dodat i řídící jednotku, na které si provozovatel spektrum světla podle potřeby sám změní.

Při řešení pekařských prodejen nebo lahůdek je v posledních letech velmi využívaná verze vitríny Ramona Vision a Barbara vision, na nichž zákazníci oceňují především „čisté“ zasklení a luxusní systém otvírání skel, jež přispívají k vysoké úrovni prezentace zboží.

IMG_4532 IMG_1867

IMG_8998