Prodejna vstřícná generacím

Společnost Globus se snaží již téměř dvacet let vycházet vstříc přáním svých zákazníků a vnímat jejich potřeby, ať už jde o rodiče s kočárky, seniory, vozíčkáře nebo další skupiny. Cílem je lidem co nejvíce zjednodušit přístup do nákupní zóny a zpříjemnit jim čas v samotném hypermarketu. Posuny v kvalitě nákupních podmínek si společnost nechala prověřit u hypermarketu v pražských Čakovicích od kvalifikovaných auditorů. Ti hodnotili celkem přes šedesát kritérií, vedle jiných například vybavení nákupních prostor, nabídku služeb a chování obsluhy. Výsledkem je certifikát „Prodejna vstřícná generacím“, který si převzali zástupci Globusu začátkem roku.

„Starší zákazníci mají k dispozici například odpočinkové zóny s lavičkami a pítky, které jsou umístěné ve středové uličce. Mohou si zde nerušeně udělat pauzu a osvěžit se během svého nákupu, což ocení také rodiče s kočárky. Nechybí ani bezbariérový přístup do prodejen nebo širší parkovací místa pro vozíčkáře. Již v roce 2013 jsme rozšířili a prodloužili všechna parkovací stání na 2,80 na 5,1 metru. Cílem našeho pilotního projektu bylo vylepšit a sjednotit podmínky nakupování všem skupinám zákazníků, jsme moc rádi, že výsledky auditu naše snahy potvrdily,“ říká Václav Procházka, ředitel hypermarketu Globus Čakovice.

„Každodenní nakupování by mělo být pro všechny lidi, pokud možno, bezstarostné a bezbariérové. Maloobchodníci, kteří se přizpůsobují potřebám nakupujících, získají nejen spokojenější, ale i věrnější zákazníky. Cílem je, aby se pozornost vůči generacím mohla stát všude v maloobchodu žitou realitou, podobným způsobem to funguje například v Německu,“ dodává na závěr Marta Nováková, prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.
Certifikát kvality „Prodejna vstřícná generacím“ udělilo Globusu sdružení HDE, partnerská organizace Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, která zastřešuje organizace německých maloobchodních společností a zastupuje zájmy retailu v celé Spolkové republice Německo.