Sklizeno představuje vlastní kodex kvality pro zvýšení transparentnosti
Sklizeno představuje svůj Kodex kvality – dokument, ve kterém do maximálních podrobností vymezuje, co podle Sklizeno je a není kvalitní potravina a jaké potraviny se Sklizeno zavázalo nikdy neprodávat a které naopak jsou a budou součástí stálé nabídky. Kodex obsahuje informace o tom, jaké nároky má Sklizeno na chovy zvířat, jaké látky jsou povolené v potravinách a další. Zavádí ho s cílem zvýšit transparentnost nabídky pro zákazníky a sjednotit pravidla napříč všemi prodejnami.
„Kodex je pro nás zcela zásadní dokument, který určuje, co pro Sklizeno znamená kvalita a jaké jsou naše standardy. Zkrátka v něm definujeme, co je a není opravdové jídlo podle nás. A pokud zákazník vidí kvalitu podobně jako my, pak si u nás v prodejnách nemusí číst etikety,” vysvětluje smysl kodexu kvality jeho autor David Kukla, zakladatel Sklizeno.
Zavedení kodexu neznamená pro Sklizeno významnější změny v sortimentu, kodex spíše zákazníkům představuje pravidla, podle kterých Sklizeno dlouhodobě potraviny zařazuje do sortimentu. Sklizeno ho zavádí pro zvýšení transparentnosti své nabídky – zjednodušeně, aby bylo jasné, co prodává a naopak co neprodává a proč. Druhým důvodem zavedení těchto pravidel je rozšíření sítě spojením Sklizeno s My Food Markety a prodejnami Náš Grunt. Kvůli velikosti sítě bylo potřeba připravit závazný dokument, který všem partnerům dá konkrétní a závazná pravidla, která musí dodržovat všichni bez výjimky, aby se zákazník mohl na nabídku Sklizeno spolehnout, ať už je kdekoliv.
Kodex kvality je k nahlédnutí v plné verzi na webu https://www.sklizeno.cz/o-nas/kodex/ a ve zjednodušené verzi se postupně objeví ve všech prodejnách. Základní pravidla jsou:
Co všechno jsou nadbytečná éčka, barviva, jaký původ má maso ve Sklizeno a další, je detailně rozpracováno v šesti kapitolách kodexu. Ten Sklizeno bere jako základ, nutné minimum. Jak se ale bude zvyšovat kvalita dostupných potravin (s čímž pomáhá i Sklizeno), tak se postupně budou pravidla dále zpřísňovat. Kde to jde, tam má zatím zákazník možnost vybírat si minimálně ze dvou kvalitativních úrovní potraviny, kde ta nižší je zpravidla výše než prémiové řady běžné maloobchodní sítě.