Výhody In Store televizí oceňují firmy i zákazníci

image002Reklama v místě prodeje je jednou z mála reklam, kterou se Češi necítí přesyceni. Na prodejnách by dokonce uvítali reklamy více. To vyplývá z pravidelného výzkumu Češi a reklama, který od roku 1993 připravuje Česká marketingová společnost (ČMS).

I tato reklama však podléhá změnám a přizpůsobuje se novým trendům, zejména digitalizaci. Klasické prodejní prezentace či letáky na prodejnách tak čím dál častěji nahrazují nové digitální nosiče typu in store televize či interaktivních panelů a obrazovek. A to především díky atraktivnosti a schopnosti zaujmout zákazníky a také dnes už nízkým pořizovacím nákladům. „Televizní obrazovka totiž dokáže upoutat až o 400 % vyšší pozornost než statická reklama. Navíc digitální reklama na prodejnách může až o 30 % prodloužit čas, který zde zákazníci stráví,“ shrnuje trendy posledních let David Malina, ze zlínské společnosti IS média, které se právě digitální reklamou zabývá a patří v této oblasti k největším dodavatelům.

V současnosti IS média spravuje na 120 obrazovek v 80 provozovnách po celé České republice a Slovensku. „In store televize dnes už využívají jak velká obchodní centra, tak supermarkety, hotely či firmy. Toto médium totiž umožňuje vytvořit program zcela na míru pro zákazníky, vysílat vlastní reklamní spoty a upoutávky, zprávy o počasí, aktuální čas, datum a také textové zprávy ze světa i regionu,“ vysvětluje David Malina, manažer IS Media. Navíc je možné například v obchodních centrech systém využít i jako interaktivní panel, kde se návštěvníci mohou podívat na mapu centra či získat informace o obchodech.

Důvod, proč obchody a firmy čím dál více upřednostňují in store televize namísto tištěných a POS materiálů, spočívá i v jednoduché obsluze a také možnostech napojení na různé informační zdroje, případně i interní systémy. „Příkladem může být efektivní a dnes velmi populární propojení televize a sociálních sítí. Přes televizi je možné vysílat update Facebooku či Instagramu a vtáhnout tak do dění značky své zákazníky i jejich přátele. Tento způsob propagace pak velmi dobře funguje například v hotelích či fitcentrech,“ řekl Malina a dodal, že v rámci servisu obchody získávají automaticky i poradenství a vzdálený monitoring fungování médií.

Příkladem rozvoje digitalizace v prodejnách a přechod k novým formám in store reklamy může být společnost Barum Continental – tradiční výrobce pneumatik, který ve svých prodejnách sítě auto a pneuservisů BestDrive v Česku i na Slovensku využívá právě in store televize.

BestDrive je jedinou českou a Slovenskou sítí auto a pneuservisů, která patří do Německého koncernu Continental a působí na trhu již několik let. Neustále se vyvíjí a mění se v souladu s vývojem trhu i s požadavky zákazníků. V rámci ČR a SR tvoří v současné době síť BestDrive 86 vlastních poboček a 91 servisů franšízových partnerů. A jelikož se síť BestDrive snaží pružně reagovat na potřeby a požadavky zákazníků, postupně vybavuje svoje pobočky obrazovkami, tzv. „Conti cornery“ neboli Conti rožky.

„V naší síti BestDrive máme nainstalovány obrazovky již ve 45 prodejnách v České republice a Slovensku. Mezitím, co zákazníci čekají na svá auta, o které pečují naši servisní mechanici, můžou si zkrátit čas sledováním obrazovky, kde se dozvědí novinky, informace o produktech a službách nebo zde můžou shlédnout produktová a image videa,“ řekla Jana Minaříková a dodala, že ve spolupráci s IS médii plánují síť in store televizí i nadále rozšiřovat.